Руски мегазаводи: История на “Адмиралтейската корабостроителница”

Руски мегазаводи: История на "Адмиралтейската корабостроителница"

Историята на руското корабостроене започва с “Адмиралтейската корабостроителница” в Санкт Петербург. Тя е открита от Петър I на 15 ноември 1704 г. и до 29 април 1706 г. първият кораб е пуснат на вода. Това е първото промишлено предприятие в града.

Тук е построен и първият ядрен ледоразбивач “Ленин”, както и крайцерът “Аврора”.

По време на Великата Отечествена война и блокадата на Ленинград “Адмиралтейската корабостроителница” произвежда 7 подводници, 22 катера, 48 противоподводни съда, 116 самоходни баржи и 5 понтона всеки с товароносимост от 200 т.

В следвоенния период компанията продължава строежа на подводници, надводни военни кораби, както и цивилни кораби за различни цели.

През декември 1959 г. с “Адмиралтейската корабостроителница” построява първия в света ядрен ледоразбивач “Ленин”.

“Адмиралтейската корабостроителница” изгражда двата уникални измервателни плавателни съда “Маршал Крилов” и “Маршал Неделин”, предназначени да изпълняват научни и практически задачи в тестването на бойните летателни изпитания и в разработката на нови ракетни и космически технологии.

Днес “Адмиралтейската корабостроителница” е едно от най-големите промишлени предприятия в Санкт Петербург. Предоставяйки около 0,4% от всички работни места в промишлената сфера в града, корабостроителницата носи 1% от регионалния БВП.

Към днешна дата компанията е построила над 300 подводници за различни проекти (включително 41 ядрени съда) и 37 за износ, 70 потопяеми съда, серия от 8 танкера с товароносимост 47400 т, два буксира за превенция от пожари на ледоразбивачи по програмата “Сахалин-2” и много други.

Предприятието работи с пълния си капацитет – корабостроителницата успешно е осъществила редица договори за местни и чуждестранни клиенти. В процес на изграждане са две серии от 6 подводници за руския и чуждестранни флотове.


Loading...

Компанията понастоящем провежда акостиращи изпитания за научноизследователския кораб “Академик Трешников”, който се строи за руската експедиция до Антарктика. Също така се разработва и спасителният кораб “Игор Белоусов” със съд за дълбоководно спасяване “Бъстър-1” на борда си. /  bg.rbth.com

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.