Кадетите от руските ВВС се готвят да тестват новия тренировъчен Як-152

Кадетите от руските ВВС се готвят да тестват новия тренировъчен Як-152
Новодошлите в руските ВВС ще могат да направят първия си изпитателен полет на учебно-тренировъчния Як-152

Русия планира да представи най-новия си тренировъчен самолет на Международния авиационно-космически салон МАКС-2017, който ще се състои край Москва от 18 до 22 юли.

Як-152 е двуместен едноморотер моноплан, разработен от конструкторското бюро “Яковлев”, което е част от корпорацията “Иркут”.

Самолетът е проектиран за първоначална летателна подготовка на курсанти от ВВС. Той е част от учебния комплекс, който включва и дозвуковия Як-130, който пък се използва за повишаване на квалификацията на пилотите.

Лесен за летене и поддръжка

Як-152 е приемник на известния тренировъчен самолет Як-52, станал известен като “летящия чин”.

Предната седалка се заема от подготвящия се за пилот, а инструкторът сяда на задната седалка. Самолетът може да бъде управляван само от единия от членовете на екипажа.

Машината е оборудвана със свръхлеката система за катапултиране “Звезда СКС-94”, която гарантира безопасно излизане от самолета при скорост на полета до 400 км/ч и височина от 10 до 4000 м.

Простата конструкция на самолета, късият пробег и голямата сигурност позволяват на кадетите да летят на Як-152 без голяма предварителна подготовка.

Самолетът може да бъде оставен извън хангарите.

Як-152 може да лети по всяко време на денонощието и при всякакви метеорологични условия.

На самолета не е монтирано оръжие.

Взискателна подготовка за пилотите

Новите курсанти ще преминат през строг учебен процес, който включва три етапа: за начинаещи, за напреднали и полети на истински бойни самолети. Военният експерт Дмитрий Литовкин каза пред “Руски дневник”, че този процес се възобновява в Русия за първи път след разпадането на СССР.

В съветско време пилотите използват за обучение чехословашките тренировъчни реактивни самолети Л-39. През 1972 г. този самолет е избран за подготовка на начинаещи в страните от Варшавския договор.

И Л-39, и Як-52 сега са остарели и се нуждаят от подмяна, коментира Литовкин. Опитите Як-130 да бъде използван като основен учебен самолет също претърпяха неуспех, допълни той.

За начинаещите е трудно да летят на дозвуковите Як-130. Освен това икономически е нецелесъобразно да се използва дозвуков реактивен самолет за обучението на новаци, допълни Литовкин.

С включването на Як-152 в руските ВВС машината ще стане първият самолет, който пилотите използват в началото на обучението си. След като вече са натрупали по-голям опит, пилотите преминават на следващия етап от обучението си и летят с Як-130.

При заключителния етап опитният пилот лети на реални бойни самолети.

Потенциал за износ

Министерството на отбраната на Русия поръча 150 Як-152 и може да поръча още 150 в бъдеще.

Руското Министерство на промишлеността е оптимистично за перспективите за износ на самолети Як-152 за страни от Азия, Африка и Латинска Америка.

Беларус вече поръча 5 самолета за паравоенните си спортни организации. Самолетът ще бъде използван от сходни организации в Русия.

Як-152 ще бъде използван за подготовката на пилоти, които след това ще летят на Су-30 и МиГ-29. Страни, които използват този самолет, като Индия, Виетнам, Индонезия, Иран и Полша, могат да проявят интерес за внос на Як-152.


Loading...

Софтуерът на Як-152 може да бъде програмиран така, че да симулира всеки съвременен руски боен самолет.
Източник:  bg.rbth.com

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.