Николай Ненчев се изправя на подсъдимата скамейка

Николай Ненчев се изправя на подсъдимата скамейка
Снимка: Blife.eu

Бившият военен министър Николай Ненчев се изправя на подсъдимата скамейка. Първото съдебно заседание срещу него е насрочено за 9.00 часа на 22 февруари в Софийски градски съд (СГС).

Николай Ненчев застава на подсъдимата скамейка по обвинения в престъпление по служба. Това е едно от двете дела срещу Ненчев. Другото е във Военния съд, където Военно-окръжна прокуратура – София внесе обвинителен акт срещу него и негов служител.

Делото в Градския съд се падна на съдия Стефан Милев, но след като той стана и.ф. председател на Софийския районен съд, делото бе разпределено на съдия Петър Стоицев. Той трябва да прецени виновен ли е Ненчев по обвинението, че е извършил престъпление по служба с две отделни деяния, от които са настъпили значителни вредни последици за Българската армия и случаят е особено тежък.

Според прокуратурата за времето от 5 май 2015 г. до 9 септември 2015 г., като министър на отбраната Николай Ненчев не е изпълнил служебните си задължения и не е осигурил авиационната безопасност и летателната годност на самолети от изтребителната авиация на ВВС на страната ни.

Разследването е установило, че на 26 април 2015 г. между Министерство на отбраната и АО „РСК МИГ“ са били подписани два договора за удължаване на ресурса на 2двигатели РД-33 с по 50 часа и ремонт на 2 двигатели РД – 33 и една кутия за самолетен агрегат – 2 /КСА -2/ за МиГ-29 на обща стойност 3 773 000 евро /7 388 666 лв./.

Вместо тези договори да бъдат изпълнени Ненчев е казал на своя заместник – Десислава Йосифова да ги пази в служебната си каса и да не предприема каквито и да било действия по изпълнението им. Същите указания той продължил да дава и през следващите няколко месеца на подчинените си в министерството.

Освен това, според прокуратурата от 7 ноември 2014 г. до 29 март 2016 г. той в нарушение на военния закон не е утвърдил проект за инвестиционен разход за ремонт на агрегати и доставка на резервни части за самолети МиГ-29 и не е осигурил авиационната безопасност и летателната годност на самолетите изтребителната авиация на ВВС.

От престъплението, според прокуратурата, са настъпили значителни вредни последици за Българската армия – спаднал е нальотът на пилоти на 33 часа за една година, при установен в НАТО стандарт от 180 летателни часа за година или поне минимум 80 летателни часа за година.


Loading...

Това е довело до опасност от допускане на тежки летателни инциденти, поради разтренираност. Действията на Ненчев са довели до намаляване на броя на подготвения летателен състав и свръхнатоварване на летците, носещи бойно дежурство по Air Policing и невъзможност за осигуряване на подготовката на млади летци на МиГ -29. Поради това е било и невъзможно да се поддържа необходимият брой подготвени летци.
Източник: pogled.info

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.