Технология от бъдещето: Русия ще бъде създаден пътнически безпилотен самолет

 Технология от бъдещето: Русия ще бъде създаден пътнически безпилотен самолет
Технология от бъдещето: Русия ще бъде създаден пътнически безпилотен самолет

Компания „Авиатон“ ще създаде пътнически безпилотен самолет, базиран на безпилотния „СерВерт СВ5Б“, съобщи „Известия“.

„СерВерт СВ5Б“ ще е с товароподемност до 1,25 хил. кг при дължина на полета до 1000 км. Безпилотният самолет ще съчетава функциите на самолет и хеликоптер – ще излита вертикално, като хеликоптер, но ще лети на дълги разстояния като самолет.

„В първата фаза тестовете ще бъдат извършвани със стоки, но по-късно, след няколко тестови полета, вече ще бъде възможно да се използва за пътнически превози. Безпилотният самолет е наричан също „летящо такси“. Той няма да се нуждае от пилот, а ще бъде управляван от програма и оператори от земята“, обяснява генералният директор на „Авиатон“ Автандил Хачапуридзе.

Създаването на първия летателен образец на „СерВерт СВ5Б“ ще струва около 1,5 млрд рубли. При серийно производство цената на един безпилотник ще е между 700 и 1000 долара.

Проектът е много перспективен като пътническо такси, особено за райони, в които няма изградена летищна инфраструктура, смята Сергей Жуков, ръководител на групата AeroNet, която ще инвестира в производството му.

Очаква се използването в Русия на безпилотни въздушни съдове (БВС) в едно въздушно пространство с пилотирани самолети да бъде легализирано към 2020 г. В същите срокове може да бъде разрешено комерсиалното използване на безпилотници в населени места, се казва в „пътната карта“, изготвена от експертите на AeroNet.

По оценки на НП „ГЛОНАСС“ в Русия ежегодно се продават около 30 хиляди дрона (предимно любителски и полупрофесионални). Независимо от влошаването на макроикономическата ситуация, продажбата на подобни устройства всяка година се увеличава с 5-10%, по данни от търговската мрежа.


Loading...

Източник: svetoven.pogled.info

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.