Русия създаде най-добрия двигател за изтребител 5-о поколение: Индия иска да рестартира проект FGFA?

Русия създаде най-добрия двигател за изтребител 5-о поколение: Индия иска да рестартира проект FGFA?
В близко бъдеще Индия трябва да реши с какво въздухоплаване иска да разполага през идните десетилетия.

Китай вече постепенно въвежда в редиците си бойни самолети пето поколение. А опитът на Индия чрез сътрудничеството си със САЩ да се добере до водещите американски технологии определено се провали заради закупуването на системите за ПВО С-400 “Триумф”.

САЩ продължават да оказват натиск върху Ню Делхи, като твърдят, че индийската сделка с Русия за закупуването на С-400 няма да остане незасегната от санкциите в пакета CAATSA – американски “камшик”, с който Вашингтон “удря” всеки, осмелил се да си помисли за военно-техническо сътрудничество с Русия. Докато се обмислят мерките за въздействие върху Индия, Москва може да използва това време и възможности в свой интерес, пише topwar.ru.

Преди няколко месеца Индия заяви, че се отказва от проекта за пето поколение изтребител FGFA, който разработваше съвместно с Русия. Тогава страната изреди куп аргументи и претенции: от несъответствие с желаното от Индия ниво на “стелт” технологията до използването на различен от желания тип двигател. Фактът, че към момента на индийския демарш самолетът бе в етап на създаване (в какъвто е на практика и в момента), не смути никого във ВВС на Индия. Трябваше да е “бързо, евтино, всичко и веднага”, като освен всичко Индия искаше да ѝ бъдат предадени и основните технологии.

Трябва да се отбележи, че веднага щом излезе от съвместния проект с Русия, местните медии дадоха да се разбере, че командването на ВВС прави грешка. След отказа от FGFA (Су-57) Индия остана лице в лице със заклетия си геополитически приятел – Китай. А той вече разполага със самолети пето поколение – многоцелевия изтребител “Чънду” J-20.

Когато китайските изтребители започнаха да браздят въздушното пространство на Поднебесната, Индия подхвана печален танц със САЩ: заговори се, че ще ѝ се наложи да се насочи към американския F-35. Този танц продължи до подписването на договора за С-400.

Сега става ясно, че Индия няма да получи F-35 заради споменатия пакет CAATSA, макар че тя самата откровено не гори от желание да приеме въпросните самолети по редица причини. Първата е, че са нужни огромни инвестиции в подмяна на инфраструктурата, включително закупуване от САЩ на танкери за авиационно гориво. Втората причина е, че от самото начало САЩ дадоха да се разбере, че нямат намерение да споделят технологии с държави, които не са участвали в проекта F-35. Третата причина е цената не само на покупката, но и на последващата модернизация, без която Индия на практика ще получи само куп суперскъпо “желязо”.

В момента в Русия вече вървят изпитанията на Су-57 с двигатели от втори етап. Тягата на двигателя е увеличена сериозно благодарение на използваните нови технологии. Форсажът на тягата на “изделие 30” е 18 т (а по последни данни дори до 19,5 т, което е повече от форсажната тяга на двигателя на Ф-35). В сравнение с 15-тонния двигател от първия етап това е истински пробив. Температурата на газа пред турбината достига 1830 градуса по Целзий.

Ако се съди по показателите на най-новия двигател, може да се каже, че руският изтребител ще е с увеличена маневреност. И едва ли Индия не е наясно с това. / bg.rbth.com


Loading...

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG военният портал на България!

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.