Американски експерти: Подводниците от клас 677 ще използват изключителни анаеробни двигатели

Американски експерти: Подводниците от клас 677 ще използват изключителни анаеробни двигатели

Подводниците от клас 677..
Това ще бъде изключително тиха, неатомна ударна подводница, която, благодарение на новия си въздушно независим двигател, ще може да остава под вода до 45 дни. По своите технически спецификации руските анаеробни двигатели надминават западните си аналози, констатираха обезпокоени американски експерти.
Подводницата клас 677 “Лада” ще има следната особеност: новата въздушно независима задвижваща система (AIP) ще ѝ осигури два пъти по-нисък шум по време на движение в сравнение с дизел-електрическата подводница “Варшавянка”, коментираха американски експерти от интернет портала National Interest.

Въздушно независимите (анаеробни) двигатели обезпечават премахването на значителни недостатъци, наблюдавани в неатомните подводници. А именно, подводниците, задвижвани от дизел-електрически двигател, са принудени да изплуват от време на време до повърхността на водата, за да презаредят батериите си.

Това обаче не е случаят с анаеробно задвижваните машини – те могат да останат под водата почти 45 дни в скрит режим нa бойно патрулиране.
Работата на тези двигатели значително намалява шума, генериран по време на движение, което гарантира, че подводниците ще са много трудни или невъзможни за откриване от вражеските подводни сонари. Американски експерти смятат, че руските проекти за разработка на такива видове двигатели могат да надминат западните си аналози. Въздушно независимите двигатели, разработени от руските конструктори, генерират електроенергия, използвайки водород, получен при изгарянето на дизелово гориво, докато чуждестранните модели на този двигател използват водород, съхраняван в подводниците, преди да бъдат пуснати на мисия, съобщава интернет порталът “Российская газета”.

На първите подводници 677 “Лада”, които са спуснати на вода, не са интегрирани въздушно-независими (анаеробни) двигатели, а стандартни дизел-електрически двигатели. Това са подводниците Б-585 “Санкт-Петербург” и Б-586 “Кронщад”. Първата е въведена в експериментална експлоатация през 2010 г. и се намира в единиците на Северния флот.

По време на тестовете тя е дала резултати, които не покрили високите критерии, поставени за неатомните подводници от новото поколение. Руските конструктори открили значителни отклонения от стандартите и върнали подводницата за допълнителни конструкторски модификации. След това Б-585 “Санкт-Петербург” бе върната на единиците на Северния флот, но все още не е официално приета на оперативно въоръжение в руския флот, въпреки че през 2016 г. с тази подводница бе извършена стрелба в акваторията на Баренцово море. Освен тази подводница на вода е пусната и друга подводница клас 677 “Лада” – Б-586 “Кронщад”. Тя е в етап на експериментална експлоатация и се смята, че до 2020 г. ще влезе на въоръжение в руската армия.

Въпреки че тези подводници нямат анеробни двигатели, те в цялостното си качество значително надминават предишното поколение подводници “Варшавянка”. Според американски експерти това се отнася особено за подобрените характеристики, които намаляват шума/бученето на подводницата и подобреното оборудване, състоящо се от нови сонари.
Дизел-електрическата подводница клас 677 “Лада” принадлежи към четвъртото поколение бойни подводници, които не използват атомен двигател. Основното ѝ предназначение е да “ловува” други подводници, надводни кораби, да унищожава крайбрежни военни съоръжения на условен враг, да разгръща подводно минно поле, да транспортира хора и товари със специално предназначение. Тази подводница се характеризира с висока степен на автоматизация и нисък шум при плаване. Тя може да бъде оборудвана с крилати ракети “Калибър-ПЛ”, различни видове торпедни оръжия, включително ракети-торпеда и системи за ПВО. Работната дълбочина на подводницата ще бъде 350 м.

Източник: bg.rbth.com


Loading...

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG военният портал на България!

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.