Руските мегазаводи: Су-30, самолет със 70 км кабели

Руските мегазаводи: Су-30, самолет със 70 км кабели
Двуместният „Сухой“ Су-30 е изтребител от поколение 4+. Произвежда се от Иркутския авиационен завод (ИАЗ). В това предприятие от основаването му през 1932 г. са произведени около 7 хил. летателни апарата от над 20 различни модела.

 

Самолетите, произведени в Иркутския авиационен завод, се изнасят в 37 държави по света. Освен Су-30МК (модернизирана комерсиална версия) и Су-30СМ (серийна модернизирана версия), в ИАЗ се сглобяват и тренировъчни изтребители Як-130 и се изработват резервни части за „Еърбъс“ (Airbus). Освен това започва и производството на пътническия магистрален самолет МС-21.

 

Су-30СМ е двуместен изтребител от поколение 4+, разработен на основата на Су-27. Това е суперманеврен самолет и е първият в света в категорията си, чието производство става серийно.

 

Технически характеристики на самолета: пределна височина – 16 300 м, максимална далечина – 3000 км, максимална скорост – 2125 км/ч.

 

ИАЗ е част от корпорацията „Иркут“ и един от най-известните центрове за производство на самолети в Русия.

 

Конструирането на самолети в технически смисъл е комплексен процес, съставен от много на брой малки операции. Всеки отдел на ИАЗ отговаря за определена част от технологичния процес.

 

С цел откриване на евентуални повреди се провеждат изпитания c пенетранти: на части от самолета се нанася специален разтвор, а след това и прах, след което всичко това се излага на въздействието на ултравиолетови лъчи.

 

Специалистите от ИАЗ работят по усъвършенстване на самолета МС-21, предназначен за пътнически и товарен превоз на руските и международните линии. През януари 2014 г. е завършено създаването на пробния модел. Планира се от 2018 г. заводът да произвежда по 65 такива самолета на година.

 

Общата дължина на кабелите, които се монтират на Як-130, е 30 км, а в случая със Су-30 тя надхвърля 70 км.

 

Днес в ИАЗ работят 2500 работници. Средната им възраст е 40 години.

 

В рамките на международната програма по индустриално сътрудничество през 2004 г. „Иркут“ сключва договор с „Еърбъс“ (Airbus) за доставяне на резервни части за самолетите А320.

 

Средно 1/3 от общия брой на частите на А320 са произведении в ИАЗ.

 

Преди да напусне завода, всеки самолет трябва да мине изпитания.

 

През 2013 г. доходът на завода е около 58 млрд. рубли (почти €850 млн.). Само от продажбите на Су-30МКИ заводът получава над 10 млрд. рубли (€145 млн.). / bg.rbth.com


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.