МО стяга и старите съветски вертолети

МО стяга и старите съветски вертолети


Военното министерство стяга и старите съветски вертолети
С над 10 млн. лева ще се ремонтират три Ми 17, на които се разчита за гасенето на пожари !
След стотици милиони левове инвестирани във Военновъздушните сили през последните години без да са придобити значителни нови способности, военното министерство продължава курса към ремонтиране на старите съветски машини, на които разчита почти изцяло.

Министерството на отбраната обяви поръчка за ремонта на три вертолети Ми 17 на обща стойност 10 000 000 лв., без ДДС. Военните разчитат на тези машини за гасенето на пожара, като миналата седмица министърът на отбраната Николай Ненчев алармира, че им изтича летателния ресурс.

Министерството търси кой да извърши основен ремонт на вертолетите в рамките на четири години, като ремонта на всеки отделен вертолет ще се изпълнява след отделна заявка.

От Военновъздушните сили публично предупредиха, че ако министерството не задейства поръчката, съвсем скоро може да се окаже, че няма да има изправени нито един вертолет Ми 17.

Очаква се кандидат за ремонт да е и ведомствения завод ТЕРЕМ “Летец”, който има сертификат за ремонт на вертолетите и вече е изпълнявал подобни дейности.Ремонт на Руските въртолети

Освен поръчката за ремонтите на Ми 17 военното министерство търси и доставчици на гуми за машините Ми-17, Ми-24 и Ан-2. Очакваната стойност на поръчката е около 22 хиляди лева без ДДС.

В рамките на опита си да постегне военната авиация, която е в плачевно състояние, МО се готви да купи и двигатели за старите съветски изтребители МиГ 29. Таванът на сделката е 30 млн. лева.

Засега МО разчита изцяло на изтребители МиГ 29 за охрана на въздушното ни пространство.

Министерството на отбраната твърди, че скоро ще стартира и най-скъпия проект от модернизацията на авиацията – закупуването на нов тип боен самолет.

Бедствената ситуация в авиацията се развива на фона на изхарчените стотици милиони лева за модернизацията през последните 10-12 години. Срещу тях обаче не са придобити почти никакви бойни способности, а някои от подписаните договори са емблематични за лошото планиране и реализиране.

България закупи 12 “Кугър” и 3 “Пантер”.

Според неофициална информация към момента летят само 3 от 12-те Кугър-а заради липса на средства за поддръжка, експлоатация и резервни части. Ситуацията в момента обаче дори е успокоителна на фона на положението в края на 2013 година, когато летеше само един “Кугър”.

България закупи и три транспортни самолети “Спартан”за около 55 млн. евро, но сега военното министерство иска да вдигне във въздуха два транспортни самолета L-410, които не са летели от години.


Loading...

Мотивът е, че поддръжката и експлоатацията на старите чешки машини излиза много по-евтино.
Източник: mediapool.bg

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.