Air&Cosmos: Защо серийният вариант на изтребителя Т-50 получава официалното наименование Су-57

Air&Cosmos: Защо серийният вариант на изтребителя Т-50 получава официалното наименование Су-57
В последния си брой списание Air&Cosmos публикува подробна статия Du PAK FA au Su-57, в която се изброяват интересни сведения относно руската програма по създаване на изтребител от пето поколение ПАК ФА

БЛИЦ предлага на читателите публикацията със значителни съкращения. В исторически план в номерацията на изтребителите „СУ” има малко нарушена логика. В края на 40-те години КБ „Сухой” произвежда двумоторните изтребители Су-9 и Су-11 на базата на трофейните Ме-262.

След това произвежда едномоторните Су-7 (1958) и Су-17 (1970), като Су-15 (1962) вече е със странични въздухозаборници. По това време се установява базовите модели на „Сухой” да завършват на цифрата „7”.

Су-27 влиза в серийно производство през 1982 г. и досега е основен изтребител на руските ВВС. Су-37 (1994) е експериментален Су-27М с революционния изменяем вектор на тягата. Су-47 „Беркут” (1997) е опитен самолет с обратна стреловидност на крилото.

Така че сигнатурата Су-57 е напълно обяснима и логична, защото самолетът е качествен скок в развитието на изтребителите „СУ”.   Първият полет на ПАК ФА е през януари 2010 г.

Създадени са 9 прототипа, като Т-50-7 не е летял и тялото му е използвано за статистически изпитания. Най-много доработки са правени 2,5 години по прототип №6.

Първите два екземпляра имали проблеми с двигателите – кацане с един работещ двигател, помпаж в двигател при излитане и т.н. Петият прототип се запалил на пистата след кацане и ремонтът му продължил 16 месеца.

Счита се, че вече „детските болести” на изтребителя са приключили.   На последния екземпляр Т-50-9 вече е инсталиран окончателен комплект бордово оборудване, който ще бъде и на серийния Су-50.

Първият етап от Държавните летателни изпитания е приключил, предстои вторият етап за изпитване на системите за управление и въоръжението.   Серийното производство се очаква да започне през 2019 г. в завода в Комсомолск на Амур.

Отначало в Държавната програма за въоръжаване беше обявено закупуването на 60 броя Т-50, но сега броят е намален до една ескадрила от 12 самолета. Военни експерти коментираха, че реално Су-57 няма срещу кого да се бие, защото примерно с основния американски изтребител F-15 може много добре да се справи Су-35 от поколение 4++.

Всъщност става дума за пари – Су-57 ще струва доста по-скъпо, вероятно до 50%. Затова руското МО е поръчало 98 броя Су-35С и 116 Су-30СМ.

Цялото оборудване от технологичната линия за производството на Су-57обаче ще бъде не само запазена, но и ще бъде готова незабавно да възобнови производството.
Източник: .blitz.bg


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.