8 причини да напуснеш работа и да станеш пилот-изпитател

8 причини да напуснеш работа и да станеш пилот-изпитател
Михаил Беляев е пилот-изпитател и е първият човек, който лети на новия руски изтребител МиГ-35. Разбира се, това е опасна професия, но има няколко причини, поради които можете да я смятате за редовна работа от 9:00 до 5:00 часа.

1. Сбъдваш детската си мечта

Михаил Беляев е прекарал цялото си детство на военното летище. От сутрин до вечер той можел да гледа как съветските изтребители и бомбардировачи излитат и кацат. И тази атмосфера, с целия шум на ревящите двигатели и миризмата на изгорял керосин, била толкова завладяваща, че малкото момче вече знаело какво иска да постигне в живота си. 

Сега Беляев е достигнал връхната точка в кариерата си. Той е тестов пилот в една от най-важните руски авиационни корпорации – “МиГ”, и е първият човек в страната, който има възможност да лети на най-новите самолети.

2. Ти си честен и отговорен

Пилотът-изпитател е малка част от създаването на нов самолет. Зад цялата работа стои персонал от хиляда души. Тези хора отговарят за проектите, чертежите, производството и сглобяването на самолета, както и за това той да бъде подготвен за полет. Всичко това е една огромна задача, на чиято първа линия стои тестовият пилот. Ето защо честността и отговорността на летеца са крайно важни.

3. Това е като да си първият човек, който кара ново “Порше”, “Ламборгини” или “Ферари”. Но в небето. И по-бързо.

Прототипът на мултифункционалния изтребител МиГ-35 е много по-скъп от стандартната серия самолети. Всеки път, когато пилотът излита, десетки хора чакат на земята, за да анализират цялата свързана с полета информация, която е записана. Всяка от машините има десетки километри кабели, сензори, компютри и други устройства за запис.

Цялата информация от полета се събира и изследва. След като са направени последващите корекции, пилотът-изпитател на практика се качва на нов самолет.

4. Ще спиш поне по 8 часа на ден

“Сънят и храненето са в основата на летенето”. Летците се учат на това още като кадети. Ако пилотите-изпитатели спят по по-малко от 8 часа на нощ, ще се чувстват слаби и непълноценни, за да изпълнят качествено полета. Кажете го на колегите си до кафе машината утре.

5. Ще трябва да летиш навсякъде по света

Михаил Беляев, например, редовно участва в авиошоута във Франция (Ле Бурже), Великобритания (Фарнбороу), Германия (Берлин), Индия (Бангалор), ОАЕ (Дубай) и други страни.

6. И още веднъж – ще прекарваш години наред, летейки на нови самолети

След одобряването на проекта отнема между 5 и 7 години, за да се създаде един самолет. Впоследствие се извършват летателни и бойни изпитания и само след успешното им завършване, самолетът бива приет във Въздушно-космическите сили. През цялото това време пилотът трябва да седи зад джойстика и да прави кръгове и пируети в небето над летището.

7. Ще можеш първи да тестваш новите ракети и оръжия на самолета

“Спомням си, когато тествах 30мм оръдия на изтребител за първи път. Накратко, отстрани на пилотската кабина има два варела с амуниции от 150 кръга, които могат да бъдат пуснати със скорост от 1500 изстрела в минута. За няколко секунди се появява огнена стена отстрани, кабината се разклаща, ударът е ужасен… само за няколко секунди си произвел всичките 150 изстрела”.

8. Учиш се да вземаш бързи решения

Спускането с прототипен самолет не е просто невероятно удоволствие. Това е също и голяма отговорност. Да се загуби единствената версия на боен самолет в света, която струва няколко милиарда долара, е трагедия за цялата корпорация, да не говорим за пилота. 


Loading...

“Съвременните самолети имат много сензори и винаги има опасност от фалшива тревога. Имате от 3 до 5 секунди най-много, за да разберете ситуацията и да вземете правилното решение. В противен случай ще бъде твърде късно и самолетът може да изгори или експлодира след 15-20 секунди”.
Автор: Николай Литовкин

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.