Руски секретен танк + ВИДЕО

Руски секретен танк + ВИДЕО

Руски секретен танк на въздушна възглавница – една от тайните на СССР

Явно има сериозна основа вицът за „мирно орящите съветски трактори, които излетяха и дадоха як отпор на въздушния агресор“, пуснат навремето за съветско-китайския конфликт на остров Дамански.По време на конфликта тайно се споделяше за секретно оръжие изпепелило 1000 китайци. Доколко на шега, доколко наистина, но в бившата Червена армия имаше много интересни технически разработки на военни машини. Една от тях е за танк на … въздушна възглавница.

Идеята да се направи подобна машина, която не се бои от мини, блата и вода битува в руската военна техническа мисъл от началото на миналия век. През 70-е години обещаващият проект е закрит, резултатите му са засекретени.

Първите мисли за бронирана машина на въздушна възглавница са на Константин Циолковски от 1927-а година, а първият ниско летящ танк е направен през 1937-а година от колектив на Московския авиационен завод №84 с ръководител В.И. Левков, известен съветски инжинер, изобретил всъщност и въздушната възглавница.

Разработената машина имала сравнително ниско тегло и носела обозначението „Земноводен подлитащ танк“. Руски секретен танк Проектът спечелил признанието на представители на висшото военно ръководство на страната, но по неизвестни причини така и не получава по-нататъшна реализация.

Левков е автор и на още една революционна по идеята си бойна машина – десантна амфибия на въздушна възглавница за нуждите на пехотата. В конструкцията си машината повече приличала на катер, можела да носи до 20 десентника и итрябвало да бъде оборудвана с въртящ се купол с картечница.

В същото време в конструкторското бюро на ВВС под ръководството на инженера Гроховски също бил разработен двуместен брониран автомобил на въздушна възглавница, но и този проект останал само на хартия.

В следвоенните години работата по създаването на танка на въздушна възглавница били възобновени с нова сила. В 1958-а е направен ходови образец с габаритите на танк за проверка на динамичните качества на подобни машини. В 1959-а година съветското разузнаване получава сведения, че и зад граница се водят подобни разработки. Това кара ръководството на страната да привлече към разработката значителен брой колективи от водещи военни заводи и научно-изследователски институти.

Този тласък дава плод в редица проекти, но само малка част от тях намират въплъщаване в метал и стигат до реални полеви изпитания.

В 1961-а година ВНИИ-100 и Челябинския тракторен завод правят съвместно ходови макет на бойна машина на въздушна възглавница, получил секретното обозначение „Обект 760“. Ходовата му част се състояла от верижно задвижване и спомагателна камера за въздушната възглавница. Двата нагнетателя били разположени в предната част на корпуса, а машината имала класическа компановка – отделението за управление разположено в носовата част / екипажът от трима души се разпологал под прозрачни полусфери/, в средната част бил разположен бойният отсек /макет на 73-мм оръдие 2А28 Гром/, в задната част моторно-задвижващото отделение.

На изпитанията машината била сравнявана с нормален танк ПТ-76, и „обект 760“ показал отлични резултати по проходимост.Руски секретен танк Максималната му скорост достигала 45 км/ч, противопехотните мини въобще не усещал, а за противотанковите бил и направо недосегаем. Машината била направена само в един екземпляр, а с резултатите на тестовете разпработили проект наречен БРДМ-ВПК, който, обаче не бил реализиран след това.

Финал на практическите разработки по темата станал танкът на въздушна възглавница „Обект 8М-906“. Машината ползвала базата на танка ПТ-76, имала камерна въздушна възглавница и маса от 13,5 тона – с 0,5 т по-малко от ПТ-76. Всички разработки и изпитания са водени в условия на най-строга секретност, затова липсват повече подробности по проекта в достъпните източници. Работата по него продължила до 70-е години на миналия век и в крайна сметка били прекратени. Сред главните причини за това били прекалено високият разход на гориво, уязвимостта на конструкцията и ниската ремонтопригодност.

Независимо от това, набраният опит и резултатите от този таен проект са играли важна роля в по-нататъшната разработка на военни съдове с въздушна възглавница на военния флот на СССР и Руската федерация днес.

Имали днес руски секретен танк който е с въздушна възглавница можем само да гадаем ?

 


Loading...

Източник:auto-press.net

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.