Всичко за руският многоцелеви хеликоптер Ми-8 + ВИДЕО

Всичко за руският многоцелеви хеликоптер Ми-8 + ВИДЕО

Мил Ми-8 е съветски многоцелеви хеликоптер (наричан още вертолет, според приетото от производителя название на такива летателни апарати след 1959 г.).

Разработен е през 60-те години на XX век. Ми-8, заедно с износния му вариант Ми-17, е най-разпространеният хеликоптер в света, използван от близо 80 държави. Това е един от най-произвежданите хеликоптери.Ми-8 е разработен от Московския вертолетен завод (ОКБ Мил) в началото на 1960-те години. Първият прототип (с 1 двигател) полита на 9 юли 1961, а вторият (с 2 двигателя) – на 17 септември 1962 г. Започва 5-годишен период на доработки.
Хеликоптерът е приет на въоръжение през 1967 г. Докато е все още в производство, конструкцията му е модернизирана няколко пъти.
Приет е на въоръжение в над 80 страни (считайки и износния вариант Ми-17), и е най-масовият многоцелеви хеликоптер в света заедно с американския Бел UH-1(използван от над 50 държави).Ми-8 Ми-8 Страните в който  Ми-8 се използва само като гражданска авиация ! Страните в който Ми-8 се използва само като гражданска авиация ! Войните в който участва Ми-8 :
Съветска война в Афганистан (1979-1989) – от СССР
Войната в Залива (1991) – от Ирак
Първа чеченска война (1994-1996) – от Русия
Сенепска война (1995) – от Перу
Втора чеченска война (1999-2000) – от Русия
Война в Ирак (2003) (2003-2004) – от коалиционните сили (предимно Полша)
Днес няма гореща точка по света без Ми-8 : било то и като хуманитарен превоз !Аварията в АЕЦ Чернобил Ми-8  се справя блестящо !

АЕЦ Чернобил Ми-8

След Чернобилската авария много от тези машини са били използвани през април – май 1986 г., за да хвърлят след експлозията радиационно абсорбиращи материали над 4-ти реактор на Чернобилската атомна електроцентрала. Повечето от тях са силно облъчени и изоставени в гигантски склад за отпадъци (наречен “машинно гробище”) близо до гр. Чернобил.

Дългата прототип на история на Ми-8 докъто се превърне в безупречна машина !

 
Прототипни и експериментални модели:Ми-8
В-8 (по НАТО Hip-A) — първи едномоторен прототип
В-8А — втори прототип, двумоторен
В-8АТ — прототип на Ми-8Т
Ми-8 (по НАТО Hip-B) — основен прототип
Ми-8ТГ — преустроен за използване на газ като гориво
Ми-18 — издължен прототип, използван от СССР в Афганистан и по-късно за тренировки
Основни военни варианти:
Ми-8Т (по НАТО Hip-C) — първи серийно произвеждан модел. Има 4 гондоли за ракетни установки с ракети С-5, и е въоръжен с една картечница ПК.
Ми-8ТВ — въоръжен с ракети вариант на Ми-8Т.
Ми-8ТВГ (по НАТО Hip-E) — вертолет за огнева поддръжка, с две допълнителни гондоли за неуправляеми ракети, управляема картечница КВ-4 на носа, две 250-кг бомби и възможност за пренасяне на 2 ракети 3М11 Фаланга.
Ми-8ТБГ (по НАТО Hip-F) — износен вариант на Ми-8ТВГ с 6 гондоли само за ракети Фаланга.
Варианти за радиоелектронна борба:
Ми-8ИВ (по НАТО Hip-G) — въздушен команден пост с антени и доплеров радар на опашката.
Ми-9 — износно означение за Ми-8ИВ.
Ми-8ППА (по НАТО Hip-K) — въздушен радио и радарен заглушител с 6 Х-образни антени, само за износ.
Ми-8ПД — полски въздушен команден пост.
Ми-8ПС (по НАТО Hip-D) — въздушна радиостанция и команден пост.
Ми-8СМВ (по НАТО Hip-J) — въздушен радарен заглушител за защита на щурмови самолети и вертолети от вражески зенитни системи.
Ми-8ВПК (по НАТО Hip-D) — въздушен комуникационен пост.
Други военни варианти:Ми-8
Ми-8АВ — минополагащ вертолет
Ми-8ВТ — минопочистващ вертолет
Ми-8МБ — въздушна линейка
Ми-8Р — разузнавателен вариант
Ми-8К — вертолет за артилерийско разузнаване
Ми-8ПТ — вертолет за офицерски транспорт
Ми-8СКА — фоторазузнавателен вертолет
Ми-8ТК — фоторазузнавателен вертолет
Ми-8ТЗ — вертолет-цистерна


Loading...

Ми-8
Граждански варианти:
Ми-8Т (по НАТО Hip-C) — базов граждански вариант без оръжия
Ми-8П — подобрен транспортен вертолет с места за до 32 пътници и с два двигателя Климов ТВ2-117А от по 1700 к.с.
Ми-8С “Салон” — официален транспорт с места за 9 до 11 пътници, с тоалетна.
Ми-8МПС — вертолет за спасителни операцииМи-8
Ми-8МА — вертолет за полярни изследвания
Ми-8МТ — въздушен кран
Ми-8АТ — граждански транспортен вертолет
Ми-8АТС — селскостопански вертолет с пръскачки
Ми-8ТЛ — вертолет за разследване на въздушни инциденти
Ми-8ТМ — транспортен вертолет с метеорологичен радар
Ми-8ТС — транспортен вертолет, пригоден за пустинни условия
Ми-8ВИП — луксозен транспорт за 7 до 9 пътници
Ми-8ПА — пригоден за работа по японските държавни стандарти, 1 произведен и използван до 1993 за пренасяне на тежки товари.Ми-8
Тактико-технически характеристики (Ми-8Т):
Габаритни характеристики
Екипаж: 3 (пилот, втори пилот и бордови инженер)
Капацитет:
24 пътници или
12 носилки и място за медик или
3000 кг въоръжение
Дължина: 18,17 м
Диаметър на витлото: 21,29 м
Височина: 5,65 м
Дискова площ: 356 кв. м
Тегло—празен: 7260 кг
Тегло—пълен: 11 100 кг
Макс. летателно тегло: 12 000 кг
Силова установка: 2х Климов ТВ3-117МТ, 1950 к.с. всеки
Макс. горивен капацитет: 3700 л.
Допълнителни характеристики:
Макс. скорост: 260 км/ч
Далечина на полета: 450 км
Обсег на полета: 960 км
Таван на полета: 4500 м
Въоръжение
До 1500 кг оръжия на външните гондоли, вкл. 57-мм
неуправляеми ракети С-5, ПТУР 3М11 Фаланга или 250 кг бомби.
Най съвременните известни разработки днес са :
Ми-14, Ми-17, Ми-24 но има и подобни на Ми-8 модели като CH-46 Сий Найт , Аероспасиал SA 330 Пума,
Вбългария има няколко такива който ще бъдат ремонтирани и ще се използват за нуждите на гражданска защита и за противопожарни действия!
Макар че правителството ги ползва и за други дейности !
Вижте цялата история на Ми-8:

Ние от wars.bg се надяваме че сме Ви били полезни !

 

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.