Ненчев:F- грешка

Ненчев:F- грешка


От 2001 г. досега за F-35 са похарчени 396 милиарда долара и Николай Ненчев ще ги купува !
Според доклад, изготвен от Отдела за експлоатационни изпитания и оценки на Министерството на отбраната на САЩ, изтребителите-бомбардировачи от 5-то поколение F-35 Lighting II не са готови не само за бойни, но дори и за учебни полети поради проблеми с обзора от кабината, откази на различни системи при температури под плюс 15 градуса по Целзий и много други недостатъци.
Докладът, който нанася тежък удар по програмата F-35, беше публикуван на 6 март 2013 г. от Проекта за надзор върху дейността на правителството (POGO), макар неговите съставители да са предполагали, че никой, освен членовете на Конгреса на САЩ, не може да го прочете.
По данни на доклада, който е написан през февруари 2013 г., F-35 има най-лошия обзор от пилотската кабина сред всички самолети, които се намират на въоръжение във Военно-въздушните сили на САЩ. Макар проектантите на изтребителя да заявяват, че модерният дисплеен шлем ще позволи на пилота на F-35 “да вижда през кабината”, на практика стана ясно, че обикновеният обзор през фонара (остъклението) изобщо не може да мине на заден план – а при новия изтребител този обзор е твърде малък.

f-35-shlem Шлем за Ф-35
f-35-shlem-Шлем за Ф-35

Един от пилотите-изпитатели заяви, че в близък бой с използване на самолетни оръдия F-35 “винаги ще бъде свалян”, защото бил “летяща мишена”. Другите пилоти предположиха, че недостатъчният обзор не ще позволи F-35 да бъде използван за обучение на летци.
Докладът разкри още цяла редица критични дефекти. Сред тях: възможни откази на системата на катапултиране на пилота, липса на защита срещу удари от мълнии, както и проблеми с интерфейса на компютърната система за управление, за която докладът отбелязва: “не дава сигурност, че пилотът ще може безопасно да изпълнява твърде важни манипулации”.
Според съставителите на доклада, самолетът може да използван за обучение на пилоти-курсанти само за излитане, кацане и полет в състава на звено с други F-35 и с F-16, но е негоден за бойни упражнения. При това се отбелязва, че стажантът може да управлява самолета само в дозвуков режим на полет, макар според разчетните характеристики той да би трябвало да развива скорост от 1,6 Мах (1900 км/ч).

Отбелязва се, че проблемите с компютризирания шлем са главната причина за повечето случаи на прекъснати полети с F-35. Но експертите разкриват и други проблеми в сигурността и ремонтната годност на самолета. Например, стана ясно, че самолетът задължително трябва да бъде в отопляван хангар, защото при температура под плюс 15 градуса по Целзий компютърните системи на F-35 многократно са отказвали да се включат поради това, че блокът на енергийното захранване не е разчетен за студено време.

f-35 F-35
f-35 – F-35

Авторите на доклада правят заключение:
“Дефектите в самолета, необходимостта постоянно да се търсят заобиколни начини за изпълнение на летателните процедури и крайно ограничените възможности на вътрешните системи не позволяват участието на F-35 в провеждането на тренировки в състава на ескадрила и участието му в бойни действия”.
F-35 се разработва от корпорацията “Локхийд Мартин” като алтернатива на по-скъпия проект за изтребител от 5-то поколение F-22 “Raptor”.

Първият си експериментален полет F-35 извърши през 2006 г., САЩ планират да го приемат на въоръжение през 2016 г. и да купят не по-малко от 600 бройки. Американските военни искат да заменят с него остарелите А-10 “Тъндърболт”, F-16, AV-8B “Хариър” и F/A-18 “Хорнет”.f-35-Ф- 35Военните наблюдатели отбелязват, че F-35 е най-скъпата програма за превъоръжаване в цялата история на САЩ. Цената на един самолет е между 197 и 237 милиона долара. Досега само за разработването са похарчени 396 милиарда долара. Но, независимо от изразходваната огромна сума, изтребителят не отговаря на зададените характеристики.
Освен това, във вече готовите пробни екземпляри продължават да се откриват технически дефекти: в края на февруари 2013 г. в лопатките на двигателната турбина на един от самолетите бяха открити пукнатини, поради което изпитателните полети на F-35 бяха прекратени за седмица.
В същото време в Русия приключиха изпитанията на руския изтребител Т-50, разработен от компанията “Сухой”, и се подготвя неговото приемане на въоръжение.t-50-2 Т-50 Серийното му производство се предвижда да започне през 2015 г.

Източник: lyubomircholakov.blog.bg

Ние от Wars.bg правим уточнение, че източника не посочва всичките си източници !
Въпреки това Вие преценете трябва ли България да закупува тези самолети на такава цена и дали трета употреба такива самолети няма да ни струват прекалено скъпо като поддръжка ?

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !




Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.