На какво е способен съветският изтребител Су-27 с технологии от американския F-15

На какво е способен съветският изтребител Су-27 с технологии от американския F-15
Малцина знаят, че един от най-масовите изтребители в руската авиация Су-27 е наследил американски технологии, които в последствие му позволяват да постави над 30 световни рекорда.

Су-27 (по кодификацията на НАТО: Flanker – „Удар по фланга“) е многоцелеви изтребител-прехващач, който може да изпълнява бойни задачи денем и нощем при всякакви метеорологични условия.

Този самолет, както и голяма част от оръжията от съветските години, първоначално се строи в противовес на всичко американско. В дадения случай изтребителят е трябвало да превъзхожда F-15 Eagle по всички показатели.

„В началото на 80-те нашите разузнавачи някак си намерили чертежите на F-15 Eagle, който се правеше от фирмата McDonnell Douglas, и ги предали в ОКБ „Сухой“. По тези схеми е създаден първият прототип на изтребителя и той минава през всички изпитания“, разказва пред Russia Beyond военният анализатор на ТАСС Виктор Литовкин.

По думите му данните на разузнаването са били непълни и „моделът F-15 Eagle“, който сглобяват в Русия, нито е можел да лети със свръхзвукова скорост, нито е имал аеродинамичните показатели на изтребителя, който трябва да се сражава в небето с най-съвременните машините на своето време.

„В крайна сметка е решено наличният модел да бъде преработен, като се вземат предвид новите технологии от 70-те години и през 1981 г. във въздуха се издига първият Т-10-С, който в бъдеще ще стане известен като Су-27“, допълва анализаторът.

Самолетът, наречен Су-27, ще се сдобие с цели 30 световни рекорда по височина на полета, по товароподемност и много други параметри, пояснява Литовкин.

„В момента всички следващи модели на Конструкторското бюро „Сухой“ (Су-30, Су-34, Су-35, Су-57 и т.н.) се изграждат на базата на Су-27″, заключава експертът.

Как се използва


Alex Beltyukov (CC BY-SA 3.0)

Основната мисия на Су-27 днес е да изпълнява задачи на изтребител-прехващач с голям радиус на действие. Той служи в части и съединения на войските от противовъздушната отбрана и, в случай на война, трябва да се сражава за държавата във въздуха с изтребители и бомбардировачи на противника.

„Синовете“ на Су-27 имаха бойно кръщение в Сирия. Палубният Су-33 редовно се издига във въздуха от самолетоносача „Адмирал Кузнецов“, за да нанася удари по позициите на бойците от „Ислямска държава“.

Фронтовият бомбардировач Су-34 и изтребителят Су-35 до съвсем неотдавна бяха основната ударна сила на руските въздушно-космически войски в Сирия и именно благодарение на тях беше постигнат обрат в хода на войната Сирийската арабска република.

Към момента Су-27 е един от основните самолети на ВВС на Русия, той е на въоръжение в страните от ОНД, Индия, Китай и други държави.

Тактико-технически характеристики:


Министерство на отбраната на Руската федерация

  • Размах на крилете – 14,7 м
  • Площ на крилете – 62 кв. м
  • Дължина – 21,935 м
  • Височина – 5,935 м
  • Тегло на празния самолет – 16 000 кг
  • Тегло за нормално излитане – 30 000 кг
  • Тип на двигателя – АЛ‑31Ф
  • Тяга на двигателя, N (Нютона)
    при форсиране – 2 х 122,8
  • Максимална скорост – 2500 км/ч
  • Практическа дължина на един полет – 3900 км
  • Практически таван – 18 500 м
  • Дължина на разбег при форсиране – 650-700 м
  • Пробег при кацане – 620-700 м
  • Екипаж – 1 човек / bg.rbth.com

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG – Военен портал на България!


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.