Изтребителите Су-30СМ (Д) ще пазят Москва и Санкт Петербург

Изтребителите Су-30СМ (Д) ще пазят Москва и Санкт Петербург
Първата партида модернизирани изтребители Су-30СМ с новите двигатели ще постъпи в авиополка край Твер, предаде “Российская газета“.

Доставката им е планирана за 2021 г., съобщиха от пресслужбата на Западния военен окръг.

По-рано стана ясно, че ОКБ “Сухой” съвместно с корпорацията “Иркут” готви нова версия на Су-30. Изтребителят е оборудван с по-мощните двигатели АЛ-41Ф-1С, които се поставят серийно на Су-35 и на първите образци на Су-57, докато не приключат изпитанията на щатния двигател на изтребителя-невидимка.

Подобрените характеристики на мотора са постигнати благодарение на новия компресор с увеличен КПД и ефективната система за охлаждане на лопатките на турбината.

Изтребителният авиополк на летище Хотилово в Тверска област е част от Ленинградската армия на ВВС и ПВО. В края на юли първата ескадрила на полка бе напълно окомплектована с изтребители Су-30СМ. Втората ескадрила все още лети на Су-27. / bg.rbth.com

Разберете и какво ще е новото в Су-30СМ след модернизацията му!

През 2018 г. руските оръжейни производители започват модернизацията на последната версия на световноизвестният изтребител, който току що постъпи в армията.

Многоцелевият изтребител Су-30СМ, който се присъедини към армията едва през 2016 г., ще бъде подложен на няколко модификации след кампанията в Сирия, за да се превърне в перфектния самолет за идните десетилетия.

В момента руската армия разполага със 100 такива изтребителя. Всички минаха бойното си кръщение в Сирия, където пилотите ги използваха не само в борбата срещу терористите, но и тестваха машините в реална обстановка, за да открият силните и слабите им страни.

“Трябва да е ясно – Су-30СМ никога не беше използван в реални битки преди сирийската операция. Те бяха показвани единствено в самолетни изложения по света и в учения и демонстрации с “потенциални вражески изтребители”. Сега изяснихме някои проблеми, изготвихме списък с препоръки и инженерите ще модернизират Су-30СМ, така че машините да отговарят на всички текущи и евентуални предизвикателства”, сподели пред Russia Beyond източник от военнопромишления комплекс.

Ново оборудване

Според източника първото допълнение към самолета ще е новият прицелно-навигационен комплекс СВП-24 “Гефест” (Хефест). Целта ѝ е да подобри точността на всички неуправляеми оръжейни системи като бомби и ракети и да им подсигури точността на най-скъпите комплекси от този род.

Този стратегически комплекс ще бъде интегриран във всички модели Су-30СМ наред с допълнителна навигационна система. Допълнителната навигация носи името СОЛТ-25. Тя представлява комбинирана прицелна система, която подобрява навигацията на самолета и му позволява да функционира безпроблемно при всякакви метеорологични условия – денем и нощем.

“Изтребителят вече разполага с термовизионна система, както и с лазерен далекомер. Тази оптикоелектронна система открива и проследява мишени (вражески персонал, бронирани превозни средства, танкове, укрепления и т.н.) на бойното пoле, дори и при мъгла и силен дъжд. Достатъчно е пилотът да натисне едно копче, за да може СОЛТ-25 да прихване и автоматично да разруши мишената”, каза пред Russia Beyond професорът от руската Военна академия Вадим Козулин.

Както отбеляза експертът, тестването на машините в реални бойни условия и модернизирането им с цел отговор на евентуални заплахи в бъдеще е осъществено по указ на президента.

“Обмисляме и да сложим нови видове крайсерски ракети на тези изтребители. Все още не е ясно обаче дали тези оръжия ще бъдат добавени към Су-30СМ или не”, отбеляза източникът на Russia Beyond.

Според руският заместник-министър на отбраната Юри Борисов руските ВКС планират да използват модела Су-30СМ още 35-40 години.

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG – Военният портал на България!


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !

loading...

Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.