Гледна точка! Отживелица ли са МиГ- 29?

Гледна точка! Отживелица ли са МиГ- 29?


Отживелица ли са МиГ- 29 като самолети? + ВИДЕО
Самолетите МиГ- 29:
МиГ-29 е многоцелеви съветски изтребител от четвърто поколение. Разработен е през 1970-те години от конструкторското бюро Микоян, приет е на въоръжение в Съветските ВВС през 1983 г. и все още се използва широко от руските ВВС и други държави по света. Названието, дадено му от НАТО, е „Fulcrum“ („опорна точка“). Еквивалентни на МиГ-29 американски самолети са F-16 и F-18.
МиГ-29 е изтребител от 4-то поколение. В аеродинамично отношение той е много близък до Су-27, но основните разлики са няколко.

МиГ-29 използва в конструкцията си най-вече алуминий, както и редица композитни материали.
Крилете са със стреловидна форма. Ъгълът на стреловидност е 420.
Самолетът има два вертикални стабилизатора, разположени от двете страни на двигателя и предкрилки в челната част на крилете.

При въвеждането си в употреба това е един от първите изтребители, способни да изпълняват акробатичната маневра „Кобра на Пугачов“. Управлението е хидравлично. МиГ-29 има система за автопилот, но за разлика от Су-27 не разполага с електродистанционна система за управление.

Самолетът е много маневрен, с отлично управление при резки и продължителни завои.
Конструкцията е предвидена да издържа претоварване със сила на ускорение до 9 g при маневри в бой.

Въоръжение:
• едно 30 mm оръдие ГШ-30-1 с боезапас от 150 снаряда
• три гнезда за горивни резервоари или ракети „въздух-въздух“
• до 4500 kg оръжия на 9 външни точки;
• до 2 УР клас въздух – въздух с увеличена далечина Р-27ЕР;
• до 4 УР за средна далечина Вимпел Р-27 или до 8 Вимпел Р-77;
• до 8 ракети за близко разстояние Р-73;
• до 6 ракети клас въздух – земя Х-29Т/Л или Х-25МЛ;
• до 6 противорадиолокационни УР Х-25МП или 4 Х-31П;
• до 4 противокорабни ракети Х-31А;
• 80-милиметрови ракетни установки
• бомби с калибър от 25, 100, 250 и 500 kg
• до 6 бомби КАБ с калибър 500 kg; КАБ-500Л, КАБ-500Т, КАБ-500КР с телевизионна система за самонасочване
• до 4 блока НАР Б-13 или Б-8.
• друго снаряжение с тегло до 3500 kg МиГ 29 за пръв път е видян от Запада по време на визита във Финландия през юли 1986 г.

Два от тях са показани по време на авиошоу „Farnborough Air Show“ през септември 1988 г. в Англия.

Ангел Джамбазки

През следващата година изтребителят провежда показни полети по време на парижкото авиошоу през 1989 г., където претърпява катастрофа без жертви по време на първата седмица от шоуто. Представянето на МиГ-29 на парижкото авиошоу е едва второто представяне на руски изтребител на световната сцена от 30-те години дотогава.

Западните наблюдатели били впечатлени от неговите забележителни способности и изключителна подвижност.

3 ВМРО

МиГ-29 влиза в битка във войната в Залива в ръцете на иракски пилоти. Според военновъздушните сили на Щатите (USAF) пет МиГ-а са били свалени.
Незадоволителна подготовка на пилотите и слаба поддръжка, далеч от тази, която заслужават самолетите, може би са отговорни за липсата на успех. Осем пилота на МиГ-29 избягват в Иран, където сега служат в иранските военновъздушни сили. Според слуховете повечето загуби на МиГ-29 са станали по време на опит за дезертиране на иракски пилоти в Иран.

Кубински МиГ-29УБ свалил два цивилни самолета „Cessna 337“, принадлежащи на организацията „Brothers to the Rescue“ през 1996 г., след като навлезли в кубинското въздушно пространство.

В служба на Сирия МиГ-29 е провеждал полети с цел охрана на границите за Сирия и Ливан.
Сирийските пилоти похвалили самолета за изключителните подвижност и оръжейна система на изтребителя.

Индийски изтребители МиГ-29 вземат участие в Каргилската война в Кашмир между Индия и Пакистан. Изтребителите предоставят ескорт на „Мираж 2000“, които бомбардирали с лазерно насочващи се бомби върху вражески цели и изиграват главна роля в защитаването на въздушното превъзходство. Индийските МиГ-29 са познати като „Baaz“ (на хинди: „Орел“). Индийските военновъздушни сили успешно модифицирали и тествали своите МиГ-ове за изстрелване на подобрените руски ракети „Р-77 Вимпел“. Вярва се, че всички индийски изтребители са подобрени с цел да използват тази ракета като стандартно въоръжение.

Също така се работело и с цел да бъдат съвместими с индийските ракети „Astra“, които се разработвали в това време. Оттук нататък МиГ-овете давали невероятна подкрепа на бомбардиращите пакистанските цели Миражи. Знае се, че МиГ-29 притежавали „BVRAAM“ ракети като АА-10 и АА-12, които предотвратявали приближаването на пакистанските F-16 дори на 40 километра от контролираната линия.

Индийските военновъздушни сили притежават четвъртата по големина в света флотилия от МиГ-29. МиГ-29 в служба на Югославия и Сърбия: Югославските военновъздушни сили закупили 14 МиГ-29 и два МиГ-29УБ (двуместен) от СССР през 1987г. По време на войната от 1999г. натовски F-15 и F-16 свалят пет МиГ-29, а още четири са унищожени на земята.

На практика МиГ-29 не e първа младост като технология, но все още може да се нарече голям беладжия!

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG военният портал на България!


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !




Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.