Американски медии: Може ли нашият F/A-18 да се конкурира с китайския J-20 и руския Су-57?

Американски медии: Може ли нашият F/A-18 да се конкурира с китайския J-20 и руския Су-57?
Авторът анализира възможностите на американския самолет “Супер Хорнет” и твърди, че новият му софтуер е “победил” “стелт” технологията, използвана в новия китайски изтребител “Чънду” J20 и в руския Су-57.

Според него новият софтуер на самолетите на американските ВМС не може да бъде изведен от строя даже от инструментите за радиоелектронна борба на противника.

Е, истина е, че този софтуер още не съществува – разработката му едва сега започва.

Компанията Lockheed Martin съобщи, че ще похарчи $100 милиона за “разработка на нов софтуер, модернизация на оборудването и доставка на прототипи”, пише американското издание The National Interest в статия, цитирана от Inosmi.ru.

Новината дойде, след като неотдавна американската фирма сключи два договора с Boeing за модернизиране на сензорната система IRST21, с която се планира да се оборудват самолетите F/A-18E/F “Супер Хорнет” на американските ВМС.

Новата усъвършенствана система за инфрачервено търсене и проследяване на целите (IRST) ще позволи на американските изтребители да откриват и проследяват новите самолети на противника, създадени на базата на технологията “стелт”.

Такива са китайският изтребител “Чънду” J-20 и руският Су-57. Нещо повече – след инсталирането на IRST21 ВМС на САЩ ще разполагат със сензорна система, която противникът няма да може да изведе от строя с помощта на инструментите за радиоелектронна борба.

“Програмата за модернизация на стратегическия блок на ВМС на САЩ ще ни позволи да усъвършенстваме нашите технологии и бързо да оборудваме войската си с тях”, отбеляза Пол Лемо, вицепрезидент на Lockheed Martin Missiles and Fire Control.

От компанията съобщиха, че ще похарчат $100 милиона за “разработка на нов софтуер, модернизация на оборудването и доставка на прототипи”.

“Тази работа ще ни позволи да увеличим доказаните възможности на системата IRST21 по откриването и проследяването на цели в условия, при които радарите не са ефективни”, обясниха от компанията. “В сравнение с радарите IRST21 значително повишава степента на детайлизация на множество цели, което на свой ред позволява на пилотите точно да определят обекти на противника на по-големи разстояния.

Възможността “да види пръв и да нанесе първия удар” дава на пилота повече време за вземане на решения, което повишава степента на оцеляване”.

В момента Boeing разработва усъвършенстван Block III “Супер Хорнет” и способността за прехващане на слабозабележими въздушни цели е едно от главните преимущества на този нов самолет. То ще позволи на “Супер Хорнет” да остане на въоръжение до 2040-те години. / bg.rbth.com

Тази информация достига до Вас благодарение WARS.BG – Военният портал на България!


Loading...

Сайтът не носи отговорност за коментарите, който се публикуват от нашите читатели !

loading...



Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.